Analýza veľkých dát a Search retargeting
Termín prednášky bol 09.10.2014 od
10:30 - 10:50
V rámci podujatia Big data - veľké očakávania. A realita?
Search retargeting je metóda zameraná na získanie používateľov, ktorí kedysi v minulosti vyhľadávali kľúčové slovo/slová, na ktoré máte záujem im ukázať reklamu. Spoločnosti ako Google, Yahoo a Bing používajú informácie z vyhľadávania používateľov na svojich vlastných stránkach na zobrazenie kontextovej reklamy. Na internete sa však vykoná okolo 35% vyhľadávaní mimo tieto vyhľadávacie služby a 96% času používatelia strávia na stránkach s obsahom. Tieto dáta využívajú spoločnosti ako napr. Magnetic, ktoré následne zobrazujú používateľom kontextovú reklamu na rôznych portáloch. Povieme si s akými problémami sa musia takéto firmy vyrovnať a ako k tomu dopomáha spracovanie a analýza veľkých dát. Nástroje a rámce používané pri týchto analýzach sú napr. Apache Hadoop, Apache Pig, python a mnohé ďalšie.