Best practices z projektu: Retencia zákazníkov vďaka analytike
Termín prednášky bol 31.03.2016 od
10:10 – 10:30
V rámci podujatia Moderné nástroje, IT technológie a taktiky ako nájsť nových a udržať si doterajších zákazníkov (CRM systémy/Business intelligence, Big data, analytika sociálnych sietí)
V snahe flexibilne reagovať na meniace trhové podmienky a preferencie zákazníkov, SPP ako líder v energetike implementoval projekt dataminingu zákazníckych dát, vrátane tvorby prediktívnych retenčných a cross-sell modelov. Vďaka dataminigovej analytike sme získali nový a sofistikovanejší pohľad na našu zákaznícku bázu, ale aj kvalitné odporúčania a modely pre plánovanie obchodných a marketingových aktivít. V minulosti sme realizovali maximálne desiatky kampaní ročne, v súčasnosti môžeme kampane, ktoré realizujeme s násobne vyššou úspešnosťou, počítať už v stovkách. Reálny prínos dataminingovej analytiky znamená tisícky zachránených zákazníkov a tisícky novozískaných zákazníkov. Realizáciou tejto business intelligence sme sa stali lídrom v energetike už aj oblasti využívania dát, kde príkladom je personalizovaná ponuka šitá na mieru pre zákazníkov (pod názvom Energia Emailom), ktorú sme spustili na Slovensku ako prví v energetike